Suosituksessa on kaksi ”laatukorttia”, joista toinen on koostettu johtamisen ja hallinnon näkökulmasta ja toinen oppimisen ja opetuksen kannalta. Korteissa esitetään tunnusmerkkejä/kriteereitä laadukkaalle kansainväliselle toiminnalle. Korteissa on lisäksi kysymyssarjoja, joiden avulla voidaan arvioida kansainvälisen toiminnan nykytilaa, sen suunnitelmallisuutta, opetussuunnitelma- ja oppijakeskeisyyttä sekä toiminnan lyhyen ja pidemmän aikavälin vaikutuksia oppimiseen.
Laatusuosituksen avulla voidaan tunnistaa kansainvälisen toiminnan onnistumisia ja kehittämistarpeita sekä ohjata toimintaa entistä parempiin tuloksiin. Todellisten kehittämisvaikutusten aikaansaamiseksi laadunarviointi tulisi ottaa säännölliseen käyttöön kansainvälisen toiminnan suunnittelussa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti